Az elmúlt időszakban a gazdasági sajtó tele volt azzal, hogy a Tesla önmagában magasabb tőkeértékű vállalat, mint az világ összes többi autógyártója együtt véve. Ez a megállapítás lassan idejét múlttá válik.
A Volkswagen a P napon – Power day – bemutatta a vállalat jövőjét az elektromos autózással kapcsolatban. Olyannyira sikeresen, hogy a befektetők és spekulánsok elkezdték a Nio, Xpeng, és társaihoz hasonlóan kezelni, és ennek megfelelően tradelni. Naponta ugrik 10 %-ot a vállalat részvénye, és egyúttal a tőkeértéke is.
Húzza magával a másik két német autógyártót is, persze sokkal szelídebb mértékben. A három német autógyártó együttes kapitalizációja már a 300mrd eurót közelíti, Míg a Tesla tőkeértéke 670mrd dollár körül mozog, és ez utóbbi csökkenőben.
Elmondhatjuk tehát, hogy a három német autógyártó összkapitalizációja már nagyságrendileg a felét éri, mint a Tesla, és az arányok gyorsan változnak. A többi, nem német autógyártóról pedig még nem is beszéltünk.