Japánban komoly hagyománya van az utcai árusító automatáknak, de a járvány hatására harmadával esett vissza az utcai vásárlási kedv.
A Coca-Cola ezt úgy próbálja meg orvosolni, hogy előfizetéses szolgáltatást indít Japánban. Egy online alkalmazáson keresztül lehet majd feliratkozni a szolgáltatásra, ami napi egy ingyenes italautomatás italra jogosítja fel az előfizetőt. Az előfizetési díj havi 2700 jen, ha valaki teljesen kihasználja a keretet, azaz minden nap fogyaszt, annak havi 1000 jenes megtakarítást jelenthet a szolgáltatás.
Meglehetősen bizarr dolog ezt európai szemmel olvasni, de Japánban sok bizarr dolog megtörténik. Vajon az lenne a jelen gazdasági válságból való kilábalás útja, hogy az egyedi tárgyakat megpróbálják a gyártók előfizetéses rendszerben eladni? A streaming leváltotta a CD-t és a DVD-t, már autógyártók is próbálkoznak azzal, hogy pl. az ülésfűtést előfizetéses szolgáltatásként adják el.